Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Knjaz Miloš i Jana

Komentari (124) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 24 april 2012 14:59
Živorad
U Srbiji je procentualno najveći broj ljudi u regionu, koji ne vole državu u kojoj žive. Ok, posledica Jugoslovenstva.
To mogu da razumem, ali ne i da postoje ljudi koji ne vole svoj novac ( ako već ne i svoju državu).
Tu je očigledno i nivo inteligencije umešao svoje prste.
Preporuke:
138
3
2 utorak, 24 april 2012 14:59
FENOMENALNO
Nema ozbiljne nacionalne države bez nacionalne buržoazije.

APSOLUTNO STE U PRAVU !
Rodoljub - IN
Samo ako ljubis sebe i svoj rod mozes voleti i druge.
Samo ako postujes sebe i svoj rod mozes postovati i druge.
Preporuke:
120
6
3 utorak, 24 april 2012 15:01
dr
Istovremeno duhovito i bolno tačno. Naročito ono o našem mazohističkom odnosu prema sus(j)edima i kompleksu inferiornosti ovdašnje političke i ekonomske "elite" prema zapadu.
Preporuke:
93
6
4 utorak, 24 april 2012 15:09
brm
AL SI ZABORAVIO najvažniji DEO: "I to „nacionalne“ u suštinskom, a ne samo geografskom i etničkom smislu"
Preporuke:
56
4
5 utorak, 24 april 2012 15:18
siniša
U vreme bipolarnog sveta moglo se govoriti o dva različita principa, prvi "Čovek je čoveku vuk" koji je u osnovi kapitalizma i ko to previđa ima veliki problem sa realnošću.

Sa druge strane humanistički princip "Čovek kako to gordo zvuči" je izgubio bitku.

Naš problem, a i problem Profesora Đorđa je u tome što se i on i mi koji smo vaspitavani na humanističkim principima teško prihvatamo da tajkun može da kupi političara i da političar nema drugi zadatak nego da tajkunu obezbedi privilegiju i ekskluzivno pravo na rad i zaradu.

Šta bi značilo tom hrvatskom takunu da u centru grada vodu prodaje ko stigne, ne bi zaradio ništa.
I ja sam nailazio žedan, i šta ću, kupim šta ima, mada smatram da je Aqua viva bolja od Evijana, a ne znam ko je proizvodi, možda Knjaz, ali nisam siguran.


Čovek je čoveku vuk, dragi profesore.
Preporuke:
36
5
6 utorak, 24 april 2012 15:23
Ljuta trava na ljutu ranu
Dodao bih samo da je i ta voda, kada je dostupna, "Knjaz Miloš" a ne "Knjaz Miloš".
Preporuke:
110
0
7 utorak, 24 april 2012 15:28
fristajlo
Nema ozbiljne nacionalne države bez nacionalne buržoazije. I to „nacionalne“ u suštinskom, a ne samo geografskom i etničkom smislu.
U tom smislu- kako vidite, gospodine Vukadinoviću, državu koju je vodila "crvena buržoazija"?
Samo mi nemojte reći da ta država nije bila ozbiljna; sa svim svojim manjkavostima, za ovo danas- bila je "Švajcarska"...
Šalu na stranu- Vaša teza je tačna. No, diskontinuitet je učinio svoje, i ta nova "buržoazija" u nastajanju- tek treba da dođe do svesti o neophodnosti unutar-nacionalne homogenizacije; ona, po prirodi stvari, treba da nastane iz novobogataša, a oni su regrutovani, realno, iz onog sloja koji je izrazito samoživ i neosetljiv na muke naroda oko sebe. Vi govorite o empatijom "opremljenim" ljudima, koji vide dalje od sada i ja, a ovi, koji su sada i ja- tu su gde su, jer to- nemaju. Ovde sve drže stranci, i kadrirali su sa posebnim oprezom- da im se ne provuku ljudi sa bilo kakvom etikom...
Preporuke:
66
1
8 utorak, 24 april 2012 15:30
Aco
Da da gospodine Vukadinovicu nije to samo slucaj sa kiselom vodom ako malo dublje pogledate a to vi sigurno znate ima tu mnogo tuznijih stvari.
Pogledajte inace kako su posjecene hrvatske radnje u Beogradu i drugim gradovima sirom srbije a da ne govorimo o hrvatskim pevacima ili o Diknu M.
To bi semoglo nazvati fenomen jer ni jedan narod na svetu to nebi radi da vise favorizuje tudje nego svoje to se moze desiti samo SRBIjI i nigde drugo na svetu
Srpski narod ili bolje receno veliki procenat srpskog naroda je OVISAN i pate za
Slovencima i hrvatima isto kao covek koji dugo pusi ili uzima:-)drogu ijednostavno ne moze bez toga zla
Preporuke:
67
5
9 utorak, 24 april 2012 15:54
Goran Čikago
Đorđe, potpisujem svaku vašu reč.
Preporuke:
56
3
10 utorak, 24 april 2012 16:01
The Tao of Groove
Srbija je hrvatska kolonija, ali to ne cudi kada se zna ko upravlja i ko ce upravljati Srbijom.
Preporuke:
81
1
11 utorak, 24 april 2012 16:20
SM.
U vreme izbora gradonačelnika Ljubljane,u Sloveniji,na kandidatskim štandovima u centru Ljubljane,stlno su se mogli sresti"kibiceri"i navijači kandidata.Kandidat,Z.Janković,je kao babaroga plašio poneke ljubljančane,ne sa nesposobnošću,ne netolerancijom,ne nepristupačnošću,plašio je dobar deo ljubljančana srpskon nacionalnošću.Srb bo vodil Ljublano,Srb nam bo spet komandiral.Trebalo je čuti izlive srdžbe i besa na Z.Jankovića,još kad bi neko pomalo"podgrejavao"i"bio"uz protivnike Jankovića,tu se moglo čuti i onoga što nije za pisanje.Z.Janković naravno,nije jamnička kiselica,ali je dobro ovo ispričati kao za primer.
Preporuke:
55
0
12 utorak, 24 april 2012 16:21
mila w.
Ja mislim da je narodu svejedno sta kupuje. Vazno je da kupuje i zadovolji svoje potrebe. Bila sam iznenadjena i zgranuta kupujuci svez kvasac. Nisam poverovala. Bio je iz Hrvatske. U jednom vecem supermarketu slozene su plasticne posudice sa, verovali ili ne, sutlijasom iz Bavarske. Cula sam od moje poznanice da je kupila sendvice-made in Croatia.

Podigla se i velika buka oko otvaranja privredne komore Srbije u Zagrebu. Znamo vec unapred da ce se nasa roba nuditi u EU kao da je hrvatska.
Preporuke:
48
3
13 utorak, 24 april 2012 16:22
Djoka Soros
... aferim !
Preporuke:
24
1
14 utorak, 24 april 2012 16:37
Božo Bjelak
Nma nacionalne Srbije bez istinske radničke klase. Pogladajte neke zemlje. Kada radnici izađu na ulice svi vladari drhte. Broz i samoupravljanje, kasnije Milošević, a ond dosmanlije, potpuno su uništili pravu radničku klasu. Sve su to neki polutani, koji namaju svijest da su radnička klasa. Uostalom, kako može da postoji nacionalna buržoazija, ako nema radničke klase. Tačno je, kada u jednom društvu ima više od 70 posto srednje klase, onda je to društvo stabilno pravno i ekonomski, ali kada je u jednom društvu 4 posto bogatih, zvanih tajkuna, onda društvo, zemlja propada. Njih ne zanima pravna država, itd.itd.
Preporuke:
34
10
15 utorak, 24 april 2012 16:50
saša r.
Pozdravljam ovaj tekst, a posebno pokušaj da se između redova objasne neke stvari narodu Srbije. Kamo sreće da je samo do Jane i Kraša, ovde su stvari mnogo dublje. Pogledajmo samo šta se dešavalo kada smo bili domaćini u rukometu, obratimo pažnju na divljanje hrvatskih navijača u Srbiji. Dobili su šta su i tražili, ali nije izostao rad stranih službi i ovdašnjih poslušnika. Brže bolje je zapaljeno nekoliko hrvatskih automobila u Novom Sadu, ne bi li ovo tipično ustaško ponašanje ustupilo mesta onoj već čuvenoj autošovinističkoj tezi o "srpskim huliganima i fašistima". Uopšteno, gledajući i sliku na Kosmetu, kada god Srbija treba da poentira, "spontano" se dogodi neki kontraincident i na snagu stupaju srbomrzi i autošovinisti. Juče je onaj mamlaz iz Švedske osuo takvu paljbu po Srbima kakve bi se stideo i sam Gebels, ali nisam primetio reakciju Vlade Srbije, medija, fetiša u crnom, Sonjica, Natašica, Čedica, bahatog i alavog pilota motornih sanki u zimskom periodu i ostalih "dušebrižnika".
Preporuke:
51
1
16 utorak, 24 april 2012 16:53
Srpski proleter
I ja najviše volim kad me eksploatišu Karić, Mišković i Beko... Nemam ništa protiv toga da na mom radu profitira 1% Srba - tj. srpska buržoazija - ali mi strašno smeta kada me na isti način i u istoj meri eksploatiše neki Englez. Predstavlja mi čast i zadovoljstvo da moj trud završi u džepu jednog Bogoljuba, nemam ništa protiv toga da Bogoljub i njegova porodica uživaju u plodovima mog rada, ali sam veoma nesrećan kada u plodovima mog rada uživa neki tamo John Smith... Neka naši buržuji uživaju u bazenima i jahtama, a ja ću da radim za 300 evra i neću da se bunim. Važno je da engleski, američki ili francuski buržuji ne uživaju u bazenima i jahtama na moj račun! Živela buržoazija samo ako je naša! P.S. I ne treba da gubimo vreme čitajući neke marksističke i post-marksističke kritičare kapitalizma, jer rešenje svih naših problema je jednostavno: buržoazija je dobra ako je naša a loša ako je tuđa.
Preporuke:
34
35
17 utorak, 24 april 2012 17:09
Agent@mila w
Čak i ako je običnom pojedincu svejedno šta kupuje dok god mu proizvod zadovoljava potrebu i pristupačan mu je po ceni onda takvo razmišljanje ne bi smeli da imaju ljudi koji vode privredu jedne države.
Preporuke:
19
19
18 utorak, 24 april 2012 17:10
Filozofkinja
Želela bih da zahvalim kolegi Vukadinoviću na ovim mudrim uvidima. Ja sam godinama gubila vreme čitajući levičarsku filozofsku literuturu i naivno sam verovala da kritika kapitalizma ima nekog smisla. Međutim, posle ovih filozofskih otkrića kolege Vukadinovića, zaključila sam da treba da se okanem dijalektičkog i istorijskog materijalizma, postmarksizma i poststrukturalizma, anarhizma, komunitarizma i svih drugih "izama". Zbog čega bih uopšte razmišljala o sporovima između ideologa klasične socijaldemokratije i ideologa Trećeg puta, njihovoj kritici libertarijanaca itd. Dovoljno je da se vratim pravim nacionalnim vrednostima a na prvom mestu vrednostima nacionalne buržoazije - i sve će biti u redu...
Preporuke:
25
51
19 utorak, 24 april 2012 17:13
Srpski Fukujama
Konačno je jedan srpski autor objavio kraj istorije. I ja mislim da je u Srbiji istorija zaista stala i to negde u 19. veku, veku nacionalnih buržoazija.
Preporuke:
25
8
20 utorak, 24 april 2012 17:19
Pravi razlog
Narod "trči" da kupuje hrvatske proivode ZATO ŠTO NEMA IZBORA, JER JE TADIĆEVA ANTISRPSKA VLAST UNIŠTILA SVE SRPSKE FIRME, BILO DA IH JE BUKVALNO UNIŠTILA DA NESTANU BILO DA IH JE UPROPASTILA A ONDA ZA MALI NOVAC PRODALA HRVATIMA I DRUGIM STRANCIMA. Tadićeva vlast prvo upropasti srpsku fabriku, banku,..., uvede stečajni postupak, a onda za male pare "proda" strancima, a sebi uzme proviziju. Dakle, formula je:
vlastodršcima oko Tadića provizija-bogatstvo,
strancima kompanije (preduzeća, fabrike, banke),
a narod bez posla, na ulicu.
To je Tadićeva "borba" protiv korupcije.
Preporuke:
77
1
21 utorak, 24 april 2012 17:19
Srpsko a naše
Onaj nemački filozof Habermas imao je nedavno neke dileme u vezi sa EU, državom blagostanja i ekonomskom krizom. Dobro je to što se naši teoretičari ne bave ovim trivijalnim pitanjima. Njima je sve jasno.
Preporuke:
24
6
22 utorak, 24 april 2012 17:28
Repriza 8. sednice
Mi smo 40 godina živeli u naopakom sistemu vrednosti. Kapital je bio u rukama običnih radnika koji su odlučivali o svemu i svačemu. Onda je došao Milošević i napravio pravu stvar - omogućio je da kapital radnog naroda pređe u ruke nekolicine sposobnih preduzetnika. I mi već više od dve decenije uživamo u plodovima Miloševićeve tranzicije. Milošević je stvorio nacionalnu buržoaziju - njemu hvala! Važno je da se nikada ne vrati onaj užasan sistem socijalističkog samoupravljanja, radničkih saveta, besplatnog školstva i zdravstva, opšte vojne obaveze i sličnih užasa egalitarizma. Ja bih samo dodao da nam je pored nacionalne buržoazije potrebna i nacionalna aristokratija a bogami i nacionalna monarhija - samo tako će se u ovoj našoj Srbiji konačno znati ko kosi a ko vodu nosi.
Preporuke:
15
43
23 utorak, 24 april 2012 17:34
Rin o-o to
Mnoge od tema i pitanja koje se danas otvaraju već su bile realizovane u vreme Miloševića. One koje nisu sledile bi ali je Srbija sputana svim sredstvima, pa i bombama. Mnogi pate za onim što smo imali. Tako da će se ispostaviti, da oni koji su ga rušili nisu ni znali da ruše Srbiju. U poslednjem govoru on je obradio i ovu temu. Nemoć koju je najavio, Srbija živi danas. Milošević bi prodavo „jamnicu“? „Hajde Jano, kuću da prodamo...“ , ne, ne „Tri loša ... da bi bilo bez „Knjaza Miloša“.
Preporuke:
23
1
24 utorak, 24 april 2012 18:26
Hrvoje
Filozofkinja,kao ni ja,ne razume baš najbolje kako to stoje stvari s nacionalnim vrednostima.Međutim,nakon ubrzanog kursa o vrednostima, kojeg pohađam kod ovih komentatora, imam jak dojam da nacionalno vredi samo ako ima srpski prefiks,inače-NE.Možda se varam,ali ostaje takav dojam...
Preporuke:
7
56
25 utorak, 24 april 2012 18:49
Deda jedan
Da postovani.Potpuno ste u pravu kada kazete da nema ozbiljne drzave bez vlastite burzoazije.
Medjutim, nema ni burzoazije bez prvobitne akumulacije kapitala.E,vidite u tom grmu lezi zec.
U Srbiji nema postepene akumulacije kapitala i vremenskog stvaranja nacionalne burzoazije.Na zalost imamo golu pljacku i prebogata stvorenja koja iz miloste zovu tajkuni.
Drzavu stvara nacionalna elita omogucavajuci svima iste uslove a po prirodi stvari tu se izdvajaju nasposobniji i materijalizuju svoje znanje, umece i sposobnosti.
Posto se nalazimo u vremenu divljeg zapada bar kada je Srbija u pitanju ne treba se cuditi sto ovde prvobitna akymulacija nastaje bukvalno na skalpovima Srba i Srbije kao svojevremena na skalpovima Indijanaca.
Dakle domacu "elitu" "pocistiti" pod HITNO!
Preporuke:
21
2
26 utorak, 24 april 2012 19:14
Rin o-o to
Sve je počelo kao „Jama“, pototom kao novoakustični proizvod „ Jamnica“ da bi valjda definitivno bilo „jamica“. Od „Jame“ I. G. Kovačića do „jamice“. Deminutiv zločina prodaje se kao „Montevideo, Bog te video“ u „Idei“. Srbi, ne postoji idea nego ideja! Vidim, i Novak kaže, kupuj domaće a i Vladislav Petković, rekao bi isto: „Dis“. Novaku verujem ne zato što je bivši "idealan" nego za to što ga ideja danas vodi, uspešno.
Preporuke:
23
1
27 utorak, 24 april 2012 19:25
N.V.
Ja ne kupujem hrvatsku i slovenačku robu, kao što ne kupujem ni američku, nemačku i francusku. A ubuduće neću ni švedsku.
Preporuke:
31
4
28 utorak, 24 april 2012 19:35
Alkari
Hvala Bogu da ce Hrvati uskoro uci u tu Eurojuniju, jer to znaci, istovremeno, da ce moja zelja da nikad ne postanemo clan te fasizoidne organizacije biti ostvarena!
Preporuke:
33
0
29 utorak, 24 april 2012 19:37
Genocidni susedi
Samo reciprocitet je rešenje. S genocidnim "narodom" u susedstvu sve drugo je avantura.
Preporuke:
26
0
30 utorak, 24 april 2012 19:46
siniša @ Hrvoje
Ako si Hrvoje, po komentaru mi više ličiš na Muju i Hasu iz viceva.
Radi se o tome da hrvatski tajkun mimo tržišne potražnje ima privilegovanu vantržišnu ekskluzivnost da samo on može da prodaje svoju vodu u centru Beograda.

To je pomalo netržišno, a pomalo i rasistički, samo hrvatska voda. Izvinite, ali i u Parizu, i u Torontu pa čak i u Zagrebu ima više vrsta vode pa neka kupci biraju šta hoće. Ja uopšte ne bih zabrani da se prodaje hrvatska voda, ali bih omogućio da se prodaje i srpska pa neka kupci biraju šta hoće.

Nije normalno to što se dešava.

Nekada se pričao vic o Bugarskoj za vreme Hladnog rata. Kao uđete u kafanu i naručite dve, ili jednu, ili četiri, ima samo Fanta, a sve drugo je samo broj dve ili tri nema Coca Cola, nema Šveps.
Zamislite vi centar jedne evropske metropole od dva miliona ljudi i kažete samo "voda" nema Evijan, nema Voda Voda, nema Vrnjci, nema ako hoćete Radenska, nema Sarajevski kiseljak, samo Jamnička.
Ne bi bilo normalno ni u Jamnici.
Preporuke:
22
4
31 utorak, 24 april 2012 19:56
Pojedinac
PROGLAŠENA JE IZBORNA LISTA NIJEDAN OD PONUĐENIH ODGOVORA.
Preporuke:
35
2
32 utorak, 24 april 2012 20:18
Nebojša
@ljuta trava na ljutu ranu

Za razliku od mineralne vode Knjaz Milos, mineralna voda Karađorđe nema tih neprijatnih dodataka.
Preporuke:
18
1
33 utorak, 24 april 2012 20:21
Stanić Milan
Simpatičan,metaforični tekst gosp. Vukadinovića o stanju političkih i društvenih odnosa danas posle sloma zajedničke države.Iako je inostranim meštrima pošlo za rukom da izvrše u sprezi sa akterima iznutra atomizaciju jugoslovenskog prostora na male i minorne delove,te da to dobije formalnu overu kroz međunarodne institucije"bauk socijalističke Jugoslavije" i dalje je prisutan u svesti ljudi.Z. Bžežinski definiše veliku silu po sledećoj šemi:To je ona zemlja koja ima politički,ekonomsku,vojnu i informativnu moć!Zašto ovo potenciram? Iz prostog razloga,što ne prođe ni jedan dan,a da se naše komšije ne "očešu" o Srbe i Srbiju(naravno u neg.kontekstu) kroz štampane i elek. medije.Zašto?Srbi su činili ljudsku kičmu SFRJ protežući se od Triglava do Đevđelije i bili konstitutivni narod u 5 republika.Sedimentacijom nezavršenih društvenih procesa sada se vidi da su bili jedini državotvorni narod, a to očito ne odgovara inostranim akterima i domaćim"državnicima".(nastavak)
Preporuke:
18
0
34 utorak, 24 april 2012 20:34
Stanić Milan 2
Zato su npr.Hrvati iz odluka AVNOJ-a i ZAVNOH-a uzeli ( i ne samo oni) ono što im je u tom trenutku odgovaralo,a to su bile administrativne granice republika koje nisu imali vanjski legitimitet.Hrvatska je npr. ispustila Prosinačkim Ustavom 1991.konstutivnost srpskog naroda,kvalifikujući ga kao manjinu, što je bio između ostalog(ali ne i glavni) "Casus belli",iako je na III. zasedanju ZAVNOH-a donešena posebna deklaracija o zahvalnosti srpskom narodu za njegovo učešće u antif. borbi,a u kasnijim ustavima izvršena je njegova verifikacija konstitutivnog naroda.Ne znam da li postoji primer u istoriji ljudskog roda da srpski narod svojom krvlju dva puta vadi iz "Cloacae maxime" jedan narod,a da za to dobiva nož i metak i zločin etnocida!
Preporuke:
28
0
35 utorak, 24 april 2012 20:39
Klasna borba
Lepo je to što je Đ.V. ušao u otvorenu klasnu borbu. Samo mi se ne dopada strana za koju se u toj borbi opredelio.
Preporuke:
23
11
36 utorak, 24 april 2012 21:01
Cmok Toronto
NoPo,crnogorci i Komunisti prošli.Znamo ko je buržoazija i to nacionalna klasa a nije FIĆO.Na žalost ime kao Srebrenica mora samo u pozitivu.Čestitke Vukadinoviću ..Sada ste zvanično prava manjina.
Preporuke:
5
1
37 utorak, 24 april 2012 21:05
au mile
Ako se već bojkotuju hrvatski i slovenački proizvodi, to treba činitina na isti način kao što oni bojkotuju naše. Treba smišljati razne administrativne prepreke, tražiti sertifikate ovakve, onakve, tražiti im referenc liste i dokaze o prometu koje ne mogu ispuniti itd. I to sve sa smeškom i uz tople reči o saradnji, dobrim odnosima isl.
Srbiji zaista ne treba nijedan hrvatski ili slovenački proizvod. Iz prostog razloga što ne treba pomagati ekonomiju neprijateljskih zemalja kupovinom njihovih proizvoda.
Nažalost,Srbi su neverovatan fenomen, po broju beslovesnih ljudi koji se proste izlomiše da kupe Podravku, Palomu, Fruktal ili Gorenje, i kojima ne smeta što su to proizvodi država, fašističkih relikata, koje su prognale stotine hiljada naših sunarodnika.
Srbiji, kao poslednjoj zemlji koja će ući u EU (ako se i to ostvari) namenjena je uloga kolonijine kolonije.
To znači, da Srbi treba da uzimaju skupe kredite od MMF-a i kupuju razne trice i kučine iz Hrvatske i Slovenije.
Preporuke:
28
0
38 utorak, 24 april 2012 21:17
seljak bezemljaš istoričari gde ste da ste hteo bih da znam
Predugo traje naše izuzeće.Sja sunce ali sneg se ne kravi.
Krajem devetnaestog veka Zagreb postaje finansijski sentar Srba u Austrougarskoj.Evo kako je taj proces zaustavljan.Možemo citirati i druge autore(Ćorović,Ekmečić)ali navodimo citate grupe hrvatskih autora iz POVIJEST HRVATSKOG NARODA 1860-1914.
Godine 1902 IZBILE SU PROTUSRPSKE DEMONSTRACIJE.
IZGREDI PROTIV SRPSKIH TRGOVACA,OBRTNIKA I EKONOMSKIH USTANOVA..RAZLOG HRVATSKO SRPSKOG SPORA MEĐUSOBNA KONKURENCIJA..BURŽOAZIJA
Uticaj K.P. Od postanka u svim partijskim dokumentima kao najvažniji cilj i uslov socijalističke revolucije navodi SLAMANjE VELIKOSRPSKE BURŽOAZIJE.Druge buržoazije se ne spominju.Slatke, male,fine buržoazijice i jedna babaroga.
Da bi se bolje shvatila predistorija i duh politike KP.citiram delove iz RAZVOJ SLOVENAČKOG NACIONALNOG PITANjA Edvarda Kardelja iz1939.g.Kardelj jadikuje što je VELIKOSRPSKA BURŽOAZIJA USPELA DA POTČINI MAKEDONSKI NAROD SVOJOJ HEGEMONIJI(u nastavku šta mu stvarno smeta)
Preporuke:
20
2
39 utorak, 24 april 2012 21:20
Milos
@ Klasna borba

Nije rec ovde o klasnoj borbi vec o opstanku drzave i naroda!
Preporuke:
19
10
40 utorak, 24 april 2012 21:35
Klasna borba
@Milos

A opstanak države i naroda zavisi od opstanka nacionalne buržoazije koja je razorila tu državu i opljačkala taj narod?
Preporuke:
19
7
41 utorak, 24 april 2012 21:52
seljak bezemljaš istoričari gde ste da ste hteo bih da znam
nastavak Kardelju smeta ŠTO JE TO BILA PREDNOST U ODNOSU NA SLOVENAČKU I HRVATSKU BURŽOAZIJU POLITIČKE POZICIJE VELIKO SRPSKE BURŽOAZIJE ODLUČILE SU DA BEOGRAD POSTANE NE SAMO POLITIČKI CENTAR NEGO JE POSTAO I RAVNOPRAVAN A UMNOGOME ČAK I VODEĆI EKONOMSKI CENTAR.
Ostaje da razmišljamo kakvo sredstvo je bila partija u ovakvim rukama.
Da se vratimo u 1902 tačnije 1910.Kada u Zagrebu hrvatska buržoazija koristi silu da rasturi SRPSKE TRGOVCE,OBRTNIKE I EKONOMSKE USTANOVE U Beogradu izlazi knjiga Vojislava Bakića SRPSKO RODOLjUBLjE I OTAČASTOLjUBLjE u kojoj piše IMA ŠKOLOVANIH SRBA KOJI MALO CENE PATRIOTIZAM.ONI BI RADIJE BILI SVETSKI GRAĐANI NEGO GRAĐANI SVOJE DRŽAVE.Posebno se Bakić žali na srpske trgovce.Pre njega isto Vuk Karadžić a posle njega Radovan Samardžić.
Red je da dodam.Prve dve rečenice su iz pesme Milovana Danojlića
KO SMO, ŠTA SMO,KUDA IDEMO
Predugo traje naše izuzeće.
sja sunce,ali sneg se ne kravi...
Mi pristadosmo da ne postojimo
Pred gorima se postidesmo sebe...
Preporuke:
22
3
42 utorak, 24 april 2012 22:32
Marko Darković
Slažem se. Teško je njima da budu nacionalni kada su odrasli u jugo-komunizmu čiji je glavni zadatak bio borba protiv ''velikosrpskog nacionalizma i hegemonizma srpske buržoazije''!
Preporuke:
19
5
43 utorak, 24 april 2012 22:36
Milos
@ Klasna borba

A opstanak države i naroda zavisi od opstanka nacionalne buržoazije koja je razorila tu državu i opljačkala taj narod?


A gde vam je transnacionalna burzoazija, o njoj sve vreme cutite ko zaliveni. Ona je verovatno nasu drzavu gradila a narod darivala.

Istina je da vama ne smeta burzoazija, vec onaj pridev "nacionalno". Kad god se on spomene, pocinjete sa svojom paljbom.

Vodite vi klasnu borbu al za racun trasnacionalne burzoazije.

Peta kolona obucena u crveno ruho.
Preporuke:
16
11
44 utorak, 24 april 2012 22:48
Mile
Poštovani gospodine Vukadinović,
Ja ću da Vam odgovorim šta bi bilo sa kioskom koji bi u Zagrebu prodavao Knjaz Miloš.
Možete da se kladite, bio bi demoliran ili zapaljen.
Ovo je još jedan dokaz da su srbi narod koji ne mrzi nikoga, a o nevjerovatnim mržnjama prema srpskom narodu ne bih da govorim, ostavio bi to ljudima od struke, sociolozima ili kome već, da objasne.
Jednostavno, ljudi, građani, imajte nacionalnu svijest, kupujte domaće proizvode. I među domaćim proizvodima ima kvaliteta, istina ima i lošeg kvaliteta, ali vi birajte dobar kvalitet i birajte domaće.
I domaće prodavnice i domaće proizvode.
Na taj način vi i dalje nikog ne mrzite
Preporuke:
28
1
45 utorak, 24 april 2012 23:02
Predkumanovski snovi.....
Nacionalna buržoazija je fikcija. Ona danas praktično ne postoji. Ili postoji ali samo u glavi Đorđa Vukadinovića. A odakle je dobio ideju. Evo, Kina i Rusija daju primer. Ali, ali....Tamo buržoaziju kontrolišu partijske i državne strukture. Birokrati u najvišem smislu te reči. Pa, kako oni mogu voditi proces oporavka i uzdizanja nacionalne ekonomije? Mogu, ali pod jednim uslovom! Koji je taj? Da postanu prirepak multinacionalne buržoazije, neko reče transnacionalne. To je buržoazija finansijskog kapitala koja po prirodi stavri prekoračuje granice svog prirodnog limita. E, onda se pretvara u svetsku vladu.
Preporuke:
4
8
46 utorak, 24 april 2012 23:28
Klasna borba
@ Milos

Pa kakvi su to trikovi? Ako neko kritikuje nacionalnu buržoaziju, onda to znači da je plaćenik transnacionalne buržoazije? Ako ne volim Karića, onda je to siguran znak da me plaća Soros? Molim Vas, uozbiljite se! Naravno da mi nije namera da alternativu nacionalnoj buržoaziji tražim u transnacionalnoj buržoaziji. Gotovo dva veka međunarodnog radničkog pokreta i marksizma dokazuju da se jedan ozbiljan levičar nikada nije kretao u takvoj lažnoj alternativi. Međutim, postoji opcija koja je zaista ponudila takav odgovor na Veliku ekonomsku krizu u prvoj polovini 20. veka. Kao što je poznato, nacisti su tvrdili da komunisti greše i da problem nije u kapitalizmu, privatnoj svojini i eksploataciji. Nacisti su smatrali da je problem u transnacionalnoj (jevrejskoj) buržoaziji i da će uzroci krize nestati kada nemačkim kapitalom budu upravljali nemački kapitalisti. Dakle, takva "alternativa" kapitalizmu dobro je poznata i ima svoje ime - nacizam.
Preporuke:
10
9
47 utorak, 24 april 2012 23:32
Marko
Ekonomija je oružje masovnog uništenja i bankari ga nemilice koriste od '45. Prvo da unište SSSR, potom zemlje Istočnog bloka. Čak ni u Americi svih ovih godina nije postojala potpuna tržišna ekonomija. Taj lažni pojam je bio samo za izvoz i način pritiska.

Ovdašnji tajkuni su samo pravni vlasnici, a pravi vlasnik svih njih su Soroš i njegovi bankarski vlasnici. S toga, apsolutno nema veze čiju vodu kupujete koja je ionako otrovana i prodaje se u otrovnoj ambalaži.
Preporuke:
17
2
48 utorak, 24 april 2012 23:41
Intermeco
a) Kad ideš "u sitne sate kući" misliš kako da sutra obezbediš toliko i toliko love za te i te potrebe. Onda, setiš se ko ima tu lovu. Razmišljaš kako da mu se približiš, ali onako, u visini potreba.
b) Tu vodu i mnogo drugih proizvoda u Srbiju uvoze bivše izbeglice - onako po navici - oni iz Bosne bosansko, oni iz Hrvatske hrvatsko. Dakle, nisu Hrvati ni Bosanci no proterani Srbi koji sad ovde imaju svoje trgovine - dobro raspoređene, naravno. I na terazijama dapače.
Preporuke:
8
11
49 utorak, 24 april 2012 23:57
Prilažem vijest objavljenu nakon otvaranja zagrebačkoga predstavništva Privredne komore Srbije!"Srbija i Hrvatska imaju uravnoteženu vanjskotrgovinsku razmjenu s tim da je u posljednje vrijeme primjetan znatno brži rast izvoza srpskih proizvoda u Hrvatsku. Prema podacima Privredne komore Srbije, ukupna robna razmjena Srbije i Hrvatske u prošloj godini iznosila je 933,6 milijuna dolara što je za 26,7 posto više u odnosu na isto razdoblje 2010. godine. Izvoz u Hrvatsku iznosio je 466,4 milijuna dolara i rastao je po stopi od 51,9 posto dok se uvoz iz Hrvatske povećao za 8,8 posto i iznosio je 467,2 milijuna dolara."
Preporuke:
2
10
50 sreda, 25 april 2012 00:19
Marko Gay
@ Srpski proleter

Neka naši buržuji uživaju u bazenima, a ja ću da radim za 300 evra. Važno je da francuski buržuji ne uživaju u bazenima na moj račun!


Resenje je prosto, raspalite poreze, pogledajte Skandinaviju.

Kad benzin i hrana u Srbiji bude troduplo skuplji (zbog astronmski povecanog poreza), rastu i socijalna pomoc i plate, na koje bi trebalo da opet udarite zesci porez da se radnicima od njega zavrti u glavi.

Kad sve to uradite, vlasnik kapitala domaci ili strani je primoran da svojim radnicima u Srbiji te naduvane plate i naduvane poreze isplati da bi preziveli, pa mu samom ostaje samo 5% profita. Sto i da ne uzme taj redukovani profit kad toliko rizikuje?

Naravno, nece svako za tako mali profit da ulaze. I ne mora. Narod mora da jede i da se oblaci, neko ce mu uvek prodavati hranu i odecu, pa ako nece Mika, hoce Pera.

To je jedna opcija. Druga je fasizam (a ne nacizam kako je neko rekao). Zanimljiv model, nepravedno demonizovan.
Preporuke:
8
4
51 sreda, 25 april 2012 00:47
pinokio
Ja cu se zabrinuti tek onda kad sljive pocmemo uvoziti,a dotle ide pesma; prevela me mala zednog preko vode ,dao sam joj previse slobode.
Preporuke:
5
0
52 sreda, 25 april 2012 00:48
Milos
@ Klasna borba

E sad kad ste spomenuli nacizam, pouzdano znam da ste drugosrbijanac. I da vas naravno placa Soros. To su vasi prepoznatljivi trikovi, stalno ih koristite, evo upravo vas Canak ovih dana. Kad god neko krene da brani naciju, vi mu podmetnete nacizam!

Spominjete nekakvu klasnu borbu, marksizam itd. Gde se vodila ta borba? Na Zapadu je bila vrlo slabasna, vasa revolucija tamo ni blizu nije bila nekoj pobedi. Navedite mi ijednu zapadnu kapitalisticku zemlju gde su komunisti dosli na vlast! Pa kako to da se desi kad je vas cika Marks govorio o nuznom slomu kapitalizma, tj. neminovnoj pobedi zapadnog proleterijata?!

Ali ste se zato ostrvili na slovenski svet koji je bio smetnja kapitalistickom Zapadu. Ko je finansirao Lenjina i Oktobarsku revoluciju? Nemacki krupni kapital. Isti onaj koji je podrzavao Hitlera. Ko je Tita odrzavao na vlasti? Americki krupni kapital.

Toliko o tome ko s kim saradjuje. Komunisti, nacisti, angloamericki fasisti - svi ste vi isti!
Preporuke:
12
5
53 sreda, 25 april 2012 00:56
@ Siniša , o Muji , kakav Hrvoje, poznajete taj mentalitet
U pravu ste 100%, ,inače ja već trideset godina ne kupujem hrvatske proizvode, video sam od jednog starog Hrvata Stanka, nikada nije kupio ništa osim hrvatskog , od tada ja primenjujem recipočne mere.

Dragi prijatelji nije u pitanju samo buržoazija, nego i sitni proizvođači, treba ih pomoći.
Preporuke:
15
1
54 sreda, 25 april 2012 00:59
Eskim
@DŠ

Mislite na hrvatske proizvode proizvedene u Srbiji koji se izvoze u Hrvatsku?
Preporuke:
9
0
55 sreda, 25 april 2012 01:08
Milos
@ Predkumanovski snovi.....

Po vama ispada da Rusija i Kina sve ovo sto rade, rade da bi postali prirepak transnacionalnog kapitala i svetske vlade, za koje znamo da im je centrala na Zapadu?!

Sta drugo reci, a da ne bude cenzurisano, osim da su vam ideje ciste fikcije i snovidjenja!
Preporuke:
7
1
56 sreda, 25 april 2012 01:30
Klasna borba
@Milos

Još jednom - uozbiljite se!

Ko je formirao aktuelnu vladu? Ambasadori i tajkuni, dakle sprega trans-nacionalne i nacionalne buržoazije.

Ko finansira antisemite, islamofobe i rasiste svih boja, okupljene pod kapom Druge Srbije?

Bojim se da ste Vi jedan od retkih kojima još nije jasno da je ovde na delu savez trans-nacionalne i nacionalne buržoazije, lažnih levičara, paranoičnih antikomunista, istorijskih revizionista, negacionista, germanofila, rusofoba, anglofoba, antisemita, neprijatelja Izraela, neprijatelja Srbije i neprijatelja Vojislava Koštunice.
Preporuke:
7
3
57 sreda, 25 april 2012 01:38
nikolajevic
zivim u usa ,ny i kao lokal patriota ,kupujem domace ,u svakoj od onih malih prodavnica ,u kojima se moze pronaci onih par proizvoda iz srbije
to je pre svega Lane=Plazma ,sasttojci su minimalno drugaciji ,ali sustina ,navika ista
sto bi rekli ovdasnji make long story short ,u ponudi je i KNjaz Milos ,i Jamnica takodje ,ali ja redovno uzimam ovu drugu ,iz jednostavnog razloga Knjaz ,vrlo brzo ,nakon otvaranja flase ,srpski receno Izlapi(mozda ovo nije srpska rec)
Preporuke:
3
2
58 sreda, 25 april 2012 02:51
JohnyBgood
Nacionalna burzoazija - svakako!

Ali STVARALACKA, izrasla iz ISTINSKOG PREDUZETNISTVA koja lansira nove ideje, proizvode, tehnologije. Koja izvozi robu i zaposljava ljude, i pri tome naravno placa poreze.

Nasa je nesreca sto nam "burzoazija" stalno izrasta iz sprege sa vlascu, kroz lopovske privatizacije, stetne ugovore, reket, monopole, i izbegavanje poreza. I sa parama cesto bezi u inostranstvo pri promeni vlasti, i onda nam izrasta neka nova slicna parazitska "burzoazija". Gde nam ono behu Karici, Milosevici, i drugi? Nema ta "burzoazija" nikakvih menadzerskih ili drugih sposobnosti, samo lopovske, pa nije ni cudo da izvozimo koliko izvozimo.

I sto je jos gore, ta "burzoazija" stalno gusi i u inostranstvo tera ovu prvu. Cik da te vidim da ti krene neki posten biznis, odmah kucaju na vrata razni reketasi koji bi da budu "burzuji" a za to nemaju nikakvih kvalifikacija, osim toga da su se negde uglavili u vlast. Tesko zemlji koja se nadje u kandzama ovih drugih, a to smo mi.
Preporuke:
11
0
59 sreda, 25 april 2012 07:12
Savremeni državnici i politički autoriteti
@MilosNajlakše je neku tezu proglasiti fikcijom. Ali zato nije fikcija pozivati se na "nacionalnu buržoaziju" koja je prestala uopšte nešto da znači još u prošlom veku. I na takvoj fikciji konstruisati političku akciju. Potpuni apsurd. Takve nebuloze se mogu braniti samo prećutkivanjem pameti. Čista ideološka akrobatika. Šta je nacionalna buržoazija izmeđtena iz vremena i zbivanja? Tek prolazna forma kapitala koja je svoju ulogu odigrala i brže-bolje nestala sa scene. Njen prirodni kraj i sliv predstavlja multinacionalna internacionala kapitala. Prosto je nezamislivo vraćati se na prevaziđene forme kapitala. I još nešto. Ako je nestao proletarijat onda, valjda, nema mesta ni buržoaziji a pogotovo nacionalnoj. Danas je na delu superetatistički finansijski kapital čiji legitimni predstavnici uglavnom jesu "savremeni državnici" i tzv. "politički autoriteti". Svi odreda zavise od stranih finansijskih slavina i globalizovanih berzi kapitala i novca.
Preporuke:
2
2
60 sreda, 25 april 2012 07:53
Saša
@DŠ
Da, a najveći izvoznici u Hrvatsku su: Nekse grupa, Dijamant, Frikom i još neke, a sve u vlasništvu hrvatskih tajkuna.
Preporuke:
14
0
61 sreda, 25 april 2012 08:13
Danilo
G-dine Vukadinovicu,mislim da za ovu Vasu izvanrednu pricu postoje dva objasnjenja.

Prvo,ne treba zaboraviti da se Srbija od 05/10/00 nalazi pod okupacijom i da su na vlasti Kvinslinzi,od kojih zavisi kako ce se voditi Srbija,politicki,ekonomski kao i u svakom drugom pogledu.Ti ljudi imaju zadatak,od svojih zapadnih mentora,da uniste sve sto je srpsko i oni to revnosno provode.
To sto vecina Srba u Srbiji to ne vidi je,nas, srpski problem.
Dakle,da Srbija ima pravu vlast koja voli Srbiju ona bi se ponasala po zakonu reciprociteta u odnosu na sve druge drzave,u svakom pogledu,politickom ili ekonomskom,sto sada,nazalost,nije slucaj.
Druga stvar je u tome sto Beograd nije ni iz bliza srpski grad.On je metropol.Tu se tokom proteklih 90 godina doseljavao narod iz svih dijelova Juge,mijesao se,stvarale su se nove generacije ljudi koji bas i ne osjecaju Srbiju i srpstvo.Usljed takve klime okupatoru nije tesko naci poslusnike koji ce,uz dobru nagradu,rusiti srpstvo i Srbiju.
Preporuke:
12
1
62 sreda, 25 april 2012 08:31
Hrvoje @ Siniša
Eto bre,rasturiše hrvatski tajkuni Srbiju...
Preporuke:
3
11
63 sreda, 25 april 2012 08:45
Danilo-nastavak
Ono sto je rekao Mesic nakon razbijanja Juge:"Mislim da sam zadatak obavio,Jugoslavije vise nema" i nije bilo,u tolikoj mjeri,tragicno kao sto ce biti kad to isto izgovori neko iz aktuelne vlasti u Beogradu,ali,ovog puta za Srbiju.

Sta je srpsko u Srbiji? Malo sta,sve sto je najvaznije je strano,pocev od medija,banaka,raznih firmi,trgovina,roba itd.Srbija,polako ali sigurno,izmice iz srpskih ruku.
Stalno se pitam kako Srbi u Srbiji ne mogu prepoznati svu pogubnost u koju ih vodi aktuelna vlast.To je strasno.
I,evo,gledam,hoce ponovo vlast,nisu zavrsili posao,a narod k'o izbezumljen ne reaguje.

Pricali su mi djed i otac,da su za vrijeme stare Jugoslavije svu robu kupovali samo u srpskim ducanima,iako im to nikada niko nije sugerisao.To se znalo i tako je bilo u cijeloj BiH.
Narod srpski jeste tada bio nepismen,ali nije bio glup,jer su srpski trgovci od toga novca pomagali nase crkve,nasu sirotinju,skolovali djecu poginulih boraca,sve sto je jacalo srpski nacionalni korpus.
Preporuke:
15
0
64 sreda, 25 april 2012 08:57
Beli Orao
Sve je rekao "na ljutu ranu ljuta trava". Jedno od retkih pića na ćirilici je "Zajčarsko pivo" sa CRVENO-BELOM ETIKETOM, u staroj flaši.

Nažalost retko prelazi prevoj Čestobrodica sa jedne i Mečka sa druge strane.
Preporuke:
13
0
65 sreda, 25 april 2012 09:04
Ceca Lazinica
@intermeco
E vi ga sad pravo prstom pa u pekmez da ne kažem nešto drugo.Koje crne izbjeglice jel one što su sa najlon kesama se razbježali na sve četiri strane svijeta.Il one što ih pogrdno Hrvati nazivaju "traktorijada".Pa nijedan izbjeglica ne ide tamo zbog biznisa nego posla s papirima,pasošom il tako nešto.Do *91 tamo je bilo što Srba što Hrvata ljudi,a sad ih nema.
Preporuke:
10
1
66 sreda, 25 april 2012 09:08
MP
Neobjavljen komentar u "Politici"

Vukadinović:"Naravno da je u pitanju vrzino kolo uzajamnog nepoverenje,izneveravanja i razočaranja između poslovnih ljudi,građana i slabe države..."
Naravno da je na sceni udruženi poduhvat da se Srbija dovede u sadašnje stanje dužničkog roba sa sve njenim građanima.Po svim kriterijumima koji se prate, mi smo daleko ispod pedeset petog mesta koliko Evropa ima država.Znači da su oni, koji su poslednjih 12 godina sve nas navodno vodili u Evropu, uradili NAMERNO sve suprotno. Sada smo iza i mnogih afričkih država.Za to je neko pojedinačno i grupno kriv,pa je normalno da dolazi vreme kada će i odgovarati.Ne samo politički.Otud ovolika nervoza pred izbore.
Preporuke:
18
0
67 sreda, 25 april 2012 09:17
Milos
@ Klasna borba

Još jednom - uozbiljite se!...

Ko finansira antisemite, islamofobe i rasiste svih boja, okupljene pod kapom Druge Srbije?

Bojim se da ste Vi jedan od retkih kojima još nije jasno da je ovde na delu savez trans-nacionalne i nacionalne buržoazije, lažnih levičara, paranoičnih antikomunista, istorijskih revizionista, negacionista, germanofila, rusofoba, anglofoba, antisemita, neprijatelja Izraela, neprijatelja Srbije i neprijatelja Vojislava Koštunice.


Haha, ja da se uozbiljim?! Evo necu nista da vam odgovaram, samo pozivam bilo koga da se javi, a da niste vi pod drugim nickom (nadam se da cete biti toliko posteni), ko razume sta ste hteli da kazete. Meni je ovo cista nebuloza i papazjanija!
Preporuke:
3
3
68 sreda, 25 april 2012 09:30
Intermeco
@Ceca Loznica
Ma jok bre, nisu te izbeglice no one koje su došle šleperima i džipovima pre "vremenske nepogode".
Preporuke:
4
2
69 sreda, 25 april 2012 09:32
Beli Orao
""Neko reče za "Karađorđa". Pomislio sam, ali tu vodu nisam video 20 godina.
""Ceca Lazanica(za Vas pozitivno) i onaj drugi. Postoji jedan čovek iz jednog mesta u okolini BG. Iz Vukovara je, koga i dalje voli, piše ćirilicim i svakog petka sprema za prijatelje fiš (ko donese pragnje niko se ne ljuti, ali prvo fiš i srneći paprikaš). Ovog petka je bio jubilarni 374.
Voleo bih da upoznam Srbina, mog zemljaka, koji pravi ovakvu analizu(tako smo to nekad u vojsci zvali) petkom.
Interesantno je da tog čoveka vole radnici iako je kapitalista.
Ja to malo radi sloge, a Slogu smo jedino imali u Kraljevu, ali kao fudbalski i košarkaški klub. Mislim da još postoje.
Preporuke:
5
0
70 sreda, 25 april 2012 09:35
Milos
Šta je nacionalna buržoazija izmeđtena iz vremena i zbivanja? Tek prolazna forma kapitala koja je svoju ulogu odigrala i brže-bolje nestala sa scene. Njen prirodni kraj i sliv predstavlja multinacionalna internacionala kapitala. Prosto je nezamislivo vraćati se na prevaziđene forme kapitala.


Evo kako komunisti razmisljaju. Sta je nacija "izmestena" iz vremena i zbivanja? Tek "prolazna" forma zajednice koja je svoju ulogu "odigrala" i brze-bolje "nestala" sa scene. Njen prirodni kraj i sliv predstavlja komunisticka internacionala, skraceno Kominterna. Prosto je nezamislivo vracati se na "prevazidjene" forme zajednice...

Ima li onda ikakve razlike izmedju ove dve ideologije?

Jel sada jasno zasto "transnacionalni" kapital, danas olicen u Sorosu, ide ruku pod ruku sa "nasim" komunistima? Njihova zajednicka meta je srpska nacija i drzava.

Zato prvi finansira druge; zato su sorosevi placenici i "nasi" komunisti-anarhisti itd. na istoj strani i istom zadatku.
Preporuke:
7
3
71 sreda, 25 april 2012 09:55
Milos
A najveca laz i podvala je u tome sto se, od strane komunista, sve vreme trubi o "prevazidjenosti" nacionalne drzave i nacionalne burzoazije.

Gde su do skora bile sve centrale multinacionalnih kompanija? Na Zapadu. U cije dzepove je isao njihov kapital? U dzepove zapadne politicke i ekonomske elite. Da li je ova elita istinski transnacionalna? Nije, svaka od njenih frakcija deluje u okvirima nacionalne drzave i za svoje nacionalne interese. Da li su Amerika, Engleska, Nemacka, Francuska itd. odumrle kao nacije i drzave? Nisu. Na svakom koraku vidimo kako stite svoje nacionalne interese kad god dodje do neke politicke ili ekonomske krize. Amerika unilateralno napada, Engleska se povlaci iz EU, Nemacka i Francuska proglasavaju krah "multikulturalizma" itd. Zbog cijih interesa uostalom postoji EU? Pa zbog interesa njenih najmocnijih nacija-drzava.

Dakle, "transnacionalno" je samo jedna fikcija koja nam se podmece, kamuflaza koja treba da prikrije hegemoniju najjacih zapadnih drzava
Preporuke:
10
0
72 sreda, 25 april 2012 10:02
oklopna konjica
ovde vise nema sta da se doda, kako za tragicno decenijsko cinjenicno stanje srpske ekonomije opisano hirurski precizno od strane g-dina tako i za mnoge postavljene komentare.
SRBIJO, pamet u glavu i znaj kome glas da das !!!
Preporuke:
8
0
73 sreda, 25 april 2012 10:31
Ceca Lazinica
@intermeco
Ako je došao mnogo pre "vremenske nepogode" nije izbjeglica i nek se ne skriva iza ostalih.Normalno je da mi svi volimo mjesta gdje smo se rodili i živjeli.Loše pokušavamo da zaboravimo a lepog se sjećamo i to nam ne mogu oteti kao što su pokretnu i nepokretnu imovinu.I nije samo fiš nego je fiš paprikaš pravilno.E zbog toga treba otići tamo malo a ne zbog biznisa i trgovine s njima.
Preporuke:
2
0
74 sreda, 25 april 2012 10:33
Milos
Nacija se "prevazilazi" i ona je "prevazidjena" samo u slucaju onih koji se nadju na putu osvajackih i pljackaskih pohoda zapadnih nacija-drzava. Napadnutim drzavama se spolja i iznutra, preko pete kolone, podmecu dogme o "zatarelosti" i "retrogradnosti" nacije i nacionalizma, spasonosnosti slobodnog trzista (koje opet vazi i treba da vazi samo za ekonomiju ovih slabijih) itd. Sve to zarad njihovog sto jaceg i brzeg slabljenja i propadanja. Jer Zapad hoce u svom posedu citavu planetu!

Isto to smo imali u komunizmu. Jedna diktatorska, zlocinacka i pljackaska druzina koja se zakamuflirala u "internacionalne" uniforme i retoriku, a koja sve vreme otima od jednih nacija i daje drugima. Kominterna i Istocni blok bili su samo paravan za dominaciju i bogacenje SSSR-a (to je Tito osetio 1948.), SFRJ za dominaciju i bogacenje Hrvatske i Slovenije itd. itd.

Zato mi necemo ni "trasnacionalu" ni "internacionalu", vec istinsku, jaku nacionalnu drzavu koja ce se odupreti svakom okupatoru!
Preporuke:
8
2
75 sreda, 25 april 2012 10:35
Uličarska razmišljanja
Slušajte Vi koji se potpisujete nickom Milos, odgovorite samo na jedno pitanje. Kako bi ste održali i ovakav standard života koji je jadniji da jadniji ne može biti ako se ova jadna Srbija ne bi zaduživali kod međunarodnih finansijskih institucija i na međunarodnim berzama kapitala i novca. odakle bi ste finansirali budžetske manjkove, penzije i brojne inicijative u vidu tzv. pomoći, bespovratne ili uz beneficirane uslove otplate itd. Ko u tome posreduje ako ne vlast, aktuelni političari ili oni koji će tek doći. Sasvim je svejedno da li će se kapital obezbeđivati sa Zapada ili sa Istoka. Jer i oni sa Istoka jednako tako participiraju na globalnim berzama i koriste prednosti. I još nešto da shvatite. Nacionalne buržoazije ne može biti već i iz sasvim prostog razloga. Nacionalni kapital nije u stanju da konkuriše međunarodnom! To su zakoni kretanja kapitala i tu se ne može ništa učiniti čak ni .... okapanjima da tako razmišljaju komunisti.
Preporuke:
3
8
76 sreda, 25 april 2012 10:41
Milos
@ Savremeni državnici i politički autoriteti

Najlakše je neku tezu proglasiti fikcijom. Ali zato nije fikcija pozivati se na "nacionalnu buržoaziju" koja je prestala uopšte nešto da znači još u prošlom veku. I na takvoj fikciji konstruisati političku akciju. Potpuni apsurd. Takve nebuloze se mogu braniti samo prećutkivanjem pameti. Čista ideološka akrobatika...I još nešto. Ako je nestao proletarijat onda, valjda, nema mesta ni buržoaziji a pogotovo nacionalnoj


Vi kanda mislite da i dalje imamo na delu "proleterijat" iz slikovnice Komunistickog manifesta. On za vas izgleda nije odumro i nestao u 19. ili 20. veku.

Na takvoj fikciji vi konstruišete političku akciju. Potpuni apsurd. Takve nebuloze se mogu braniti samo prećutkivanjem pameti. Čista ideološka akrobatika.
Preporuke:
4
2
77 sreda, 25 april 2012 10:57
Milos
Na kraju, krucijalni test za jednu ideologiju je kako se ona u praksi sprovodi, sta cini a sta ne.

Kako su postupale komunisticke partije na Zapadu? Vrlo krotko i trpeljivo. Decenijama su postojale i jos uvek postoje a da ne preduzimaju nikakve ozbiljnije i dugotrajnije radikalne akcije. I kad su bile najjace u drustvu, kao npr. KP Francuske ili Italije pre par 40-50 godina, nije im ni na pamet palo da podizu revoluciju. Naprotiv, uzivale su, sa poprilicnim brojem mandata (cesto direktno na vlasti), u blagodetima i privilegijama mrske im parlamentarne demokratije. Svoje nacije-drzave nisu napadale i unistavale.

Al su zato divljale po (jugo)istocnoj, pravoslavnoj Evropi. Boljsevici su jurisali ko besni psi na rusku drzavu i crkvu, a KPJ jos nije izasla iz pelena a vec pocela da huska na revoluciju i vrsi atentate.

Isto je i danas. Crveni nemaju nijednu pravu akciju protiv NATO ili EU, al su zato vrlo ostrasceni u borbi protiv "velikosrspkog nacionalizma" i "fasizma". Providno!
Preporuke:
5
1
78 sreda, 25 april 2012 11:12
Milos
@ Uličarska razmišljanja

Evo to su vam komunisti. Ja ih lepo pozovem da se ne javljaju pod razlicitim nickovima i tako uvecavaju svoju brojnost na prevarantski nacin, al ne vredi. Toliko o komunistickom moralu i postenju.

A koliko imaju pameti pokazuje se neprestanim ponavljanjem fraza, i neodgovaranjem na postavljena pitanja. Narocito je to bistro kada pukom promenom nicka misle da nece biti provaljeni. Odaje vas opstepoznato komunisticko fraziranje i dogmatska okostalost i zakrecenost koja se u vasem, komunistickom svetu pojavljivala pod razlicitim imenima, ali uvek je znacila isto - fascinantnu logoreicnu sposobnost da se nista stvarno i smisleno ne kaze.
Preporuke:
8
1
79 sreda, 25 april 2012 11:33
Milos
@ Uličarska razmišljanja

I još nešto da shvatite. Nacionalne buržoazije ne može biti već i iz sasvim prostog razloga. Nacionalni kapital nije u stanju da konkuriše međunarodnom! To su zakoni kretanja kapitala i tu se ne može ništa učiniti...


Ako ste mislili da nema vecih vernika u Kapital i njegovu moc od kapitalista, prevarili ste se. Ima. To su sami komunisti!

Evo vidimo kako propovedaju da se protiv "medjunarodnog" kapitala (laznost i perfidnost ovog prvog izraza vec smo razotkrili), ne moze ama bas nista uciniti! Tako su i nekada nametali da se protiv njihove revolucije ne moze nista uciniti, da je to prosto "gvozdena nuznost" istorijskog razvitka.

Al opet su se zaneli. Kao sto se krvava crvena revolucija nije desila tamo gde je, po ucenju njihovog Svetog Oca Karla Marksa, prva trebalo da izbije, na Zapadu, nece se desiti ni ono sto sada prizeljkuju i proricu, konacna i vecna pobeda "medjunarodnog" kapitala.

Jos jednom se vidi za koga komunisti rade!
Preporuke:
7
2
80 sreda, 25 april 2012 11:37
Ceca Lazinica
@Miloš
SFRJ za dominaciju i bogacenje Hrvatske i Slovenije itd. itd.
Ne zaboravite da su po Hrvatskoj bili logori u kojima su stradali nevini.Poslije nastanka SFRJ sav taj nevini narod je proglašen antifašistima.Pošto nije bilo nikakvih ratnih odšteta morao je nekako da zabašuri tu komunističku ideju o jednakosti i bratstvu i jedinstvu.Čitava srpska sela su nestala poravnata bagerima,ratnih siročadi jako jako puno.Zato je on na neki način to kompenzovao jer šta bi bilo da su žrtve prebrojane.Nismo mi tamo imali previše za žrtve koje smo podneli.
Preporuke:
1
2
81 sreda, 25 april 2012 11:45
Milos
@ Uličarska razmišljanja Komunisti jesu bili ulicari, bar kad je nezapadno iskustvo u pitanju. U Rusiji, Jugoslaviji, Kini itd. preko ulice dosli su na vlast. A onda kod nas u novije vreme, tacnije 5. oktobra, opet na isti nacin, ovog puta preobuceni u "demokratsko" ruho. Neprijatelj im je ostao isti - srpska nacija i pravoslavna vera. Po ovim tragovima njihovim smo ih prepoznali.
Preporuke:
6
1
82 sreda, 25 april 2012 12:08
fristajlo
Milos

Ako ste mislili da nema vecih vernika u Kapital i njegovu moc od kapitalista, prevarili ste se. Ima. To su sami komunisti!

Ne mogu da verujem da ste naseli na tu podvalu!?
Pa, valjda ste čuli i videli kako se kineska KP odnosi prema tome?
Možete li i njima da napravite takvu primedbu? Jer, Kinom vlada KP, a pogledamo li rezultate- teško im se može prigovoriti da rade za interese spoljnog faktora.
Ne treba brkati korumpirane i lažne komuniste sa pravim komunistima. Ta podvala služi samo krupnom, internacionalnom (u stvari- anacionalnom!) kapitalu da sistemski i sistematski pljačka po svetu, jer od pravih komunista mu preti najveća opasnost, budući da su lokalne buržoaske strukture uvek naklonjenije velikom novcu spolja nego svojim narodima.
Razmislite malo bolje o tome, i malo preispitajte- odakle izvire ta histerična povika na komunizam.
Dobro osmišljen- može da bude vrlo, vrlo koristan, kao vid kontrole društvenih i ekonomskih tokova.
Preporuke:
5
3
83 sreda, 25 april 2012 12:26
Hrvoje
Dobro bre,šta je vama?? Ako je to od hrane,nikada više neću da kupim ništa šta dolazi iz Srbije u hrvatske trgovine,keve mi!
Preporuke:
2
11
84 sreda, 25 april 2012 12:43
zapažanje
I Miškovićev, pre, i belgijski, sada, lanac "Maksi" u Srbiji nema ni "ć" od ćirilice u celom lancu, baš kao da je usred Zagreba!
Zagrepčani se u njemu, verujem, odlično osećaju, za razliku od mene i još nekih građana.

Isto to što je g. Vukadinović ustvrdio u svom članku, može se reći i za pismo srpskog jezika. Srbija je zemlja njenih građana onoliko koliko ima ćirilice u njoj.
Preporuke:
7
1
85 sreda, 25 april 2012 13:34
seljak bezemljaš zašto mi prvi
Sa pobedom francuske buržoaske revolucije nacija i nacionalno osećanje potvrdilo se kao organizacioni princip.I dan danas.Ideja o umiranju nacije stigla je od onih koji su sve poslove odradili.Utvrdili granice i državu.Sve smetnje svojoj naciji u okviru svoje države samleli na sitan mlin.Ostalo je samo da po meri svog uspona organizuju druge.Znamo da će se i sunce ohladiti i da će pre toga nestati nacije.ALI ZAŠTO MI PRVI.
Kod nas je kosmopolitizam slatka obmana,malograđanska vizija sreće.Svet shvataju kao terasu primorskog hotela na kome se svi odmaraju od istorije.A okolo velike prodavnice.Pune krpica.
TAJ SLOJ BI ZA ŠARENOM SALVETOM OTRČAO NA KRAJ SVETA.
Ta površnost plaši.
Posebna priča su oni koji izjednačavaju patriotizam sa nacizmom.
O njima neću.Ja bih.Ali ne vredi.Izbrisaće moderator.
Preporuke:
9
0
86 sreda, 25 april 2012 13:48
seljak bezemljaš
&ceca lazinica
Uz mali napor ispravili bi ste u riblji paprikaš.Ovako ste nemačku reč fish-riba povezali sa posrbljenom mađarskom paprikaš(od paprikas)
Primedbi na ono što pišete nemam.
Iz čiste radoznalosti.Ono lazinica nekada je značilo Lazina žena.A Ceca, Svetlana u predškolskom dobu.
Preporuke:
4
0
87 sreda, 25 april 2012 14:01
seljak bezemljaš i guštera se bojim
&FRISTAJLO
Čitam i cenim ono što napišete.Ali srpski komunisti razlikuju se od kineskih u najmanje jednoj bitnoj stvari.DRASTIČNO. Kada se pogleda odnos prema nacionalnom pitanju(ne samo formalni već realni) razlika je kao između šljive i banane.Nisu rod sa istog stabla.
Preporuke:
8
1
88 sreda, 25 april 2012 14:10
Slika i lice Srbije....
@Milos
Pazi ovoga kako bulazni o Kapitalu a da u njega nije ni provirio. Iz straha od nepoznatog i njemu sasvim nerazumljivog štiva pljuje i bljuje onako uličarski. Optužuje drugog za sopstveno fraziranje krcato besmislicama. Oni... komunisti.....pa njihov Karl Marks,,,,Kakvo buncanje i propevavanje? S kim se dohvatih da o čemu smislenom progovorim.....
Preporuke:
2
3
89 sreda, 25 april 2012 14:15
Klas
@seljak bezemljaš
A kako se tek razlikuju kineski i srpski patrioti! Prvo po pljuvanju a potom po svemu ostalom. Uostalom o civilizacijama je ovde i suvišno raspravljati.
Preporuke:
1
0
90 sreda, 25 april 2012 14:18
Umjesto paušalnih optužbi na Todorićevu adresu, molio bih konkretne pokazatelje u kojima se vidi da njegova poduzeća ostvaruju lavovski dio srbijanskoga izvoza u Hrvatsku.

No čak i da je to istina, u tim tvornicama rade državljani Republike Srbije.

Žalosno je ako to ne znate cijeniti!
Preporuke:
1
5
91 sreda, 25 april 2012 15:28
Miroslav Anđelković
@Beli Orao
""Neko reče za "Karađorđa". Pomislio sam, ali tu vodu nisam video 20 godina.

Ima je u ''Rodiću''!
Ali, nije više srbska!
Vlasnik Palanačkog kiseljaka je Droga Kolinska Group!?
Od ''Karađorđa'' se danas pravi ''piće naše mladosti'': COCKTA - made in Serbia!!!
Preporuke:
11
0
92 sreda, 25 april 2012 15:31
Ceca Lazinica
@seljak bezemljaš
Znate ko je bio car Lazar?E njegova kćerka.A može i lonac al ga ne razbijajte.
Preporuke:
3
2
93 sreda, 25 april 2012 15:48
Čeda - čovek sa sela
U pravu ste vi, (nacionalnu) buržoaziju valja negovati ali ja bih ovde posebno istakao da treba podržati (nacionalne) zemljoposednike tj. nacionalno selo. To sigurno ne može da učini jedan Koštunica. Evo jednog eksperimenta: pokušajte da zamislite Koštunicu za plugom! Ne ide, jel tako? Nedavno je Dodik podsetio na činjenicu da je majka Čede Jovanovića iz jednog sela iz okoline Banjaluke. Čeda je sam u intervjuu koji se može naći na Fejsbuku, opisao svoje krštenje na ruinama seoske crkve. Ne razume ta Urbana Srbija na čelu sa Koštunicom šta je to srpsko selo. Zato je budućnost srpskog sela u rukama ruralne Druge Srbije. Evo dokaza: pokušajte da zamislite Borku Pavićević za plugom. Ništa lakše, jel tako? Pokušajte da zamislite Čedu kako tovi prase, Sonju Biserko kako čerupa kokošku, natašu Kandić kako muze kravu, Deretu kako kolje petla... To je prava Srbija: Borka u njivi, Sonja u kokošinjcu, Nataša u štali, Čeda u svinjcu... To je budućnost srpskog sela, to je nacionalna Druga Srbija!
Preporuke:
14
0
94 sreda, 25 april 2012 16:25
siniša @ DŠ, Hrvoje
Davno je to bilo kad je Momo Kapor opisivao kako ko kupuje, pa je to kasnije Dr Nele Karajlić ovekovečio u jednoj TV seriji.

Ovako to izgleda. Amerikanac dođe u prodavnicu i pita prodavača": "Dajte mi flašu od pola litra Evijana", sođe Srbin i pita prodavača ; "Imate li vode u flašicama od pola litra". Za Beograd je to normalno pitanje, ali u Nu Jorku ga u čudu pitaju: " A zašto pobogu ne bismo imali vodu u flašicama od pola litra"?
A Hrvat kupuje ovako:"Koje vode imate" Prodavač mu nabraja, Radenska, Knjaz Miloš, Vrnjci, Evijan, Jamnička. I onda Hrvat slučajno kupi Jamničku.

U Americi i ostalom belom svetu, Rusiji, Francuskoj, Africi, Kini, Japanu je to na tržišnim osnovama i ima svih vrsta pa biraj. U Hrvatskoj ima takođe svih vrsta, ali Hrvati kupuju samo svoje, a u jadnoj Srbiji nam daju samo jednu vrstu i moramo da kupujemo to što nam nametnu.

Znate onu Neletovu, kad Hrvat naručuje "koju kafu imate, ima li Fraaankova, e nju mi daj".

Svi znamo da je tako.
Preporuke:
6
0
95 sreda, 25 april 2012 16:26
fristajlo
seljak bezemljaš i guštera se bojim
&FRISTAJLO
Čitam i cenim ono što napišete.Ali srpski komunisti razlikuju se od kineskih u najmanje jednoj bitnoj stvari.DRASTIČNO. Kada se pogleda odnos prema nacionalnom pitanju(ne samo formalni već realni) razlika je kao između šljive i banane.Nisu rod sa istog stabla.
O tome i govorim... :)
Najveća greška komunizma je u tom naivnom (idiotskom!) internacionalizmu, koji nam je i napravio ovo danas; "uvaljeni" su nam narodi na "staranje" koji su to vreme samo koristili da se regrupišu i ponovo napadnu Srbe, dok su oni gradili "idealno društvo".
Sve vreme ukazujem na to, i ni jednog trenutka nisam više komunista, nego što sam Srbin.
No, velika je muka to objasniti "neopravoslavcima, neomonarhistima i neodemokratama"; možda ste primetili- to su oni što znaju sve o svemu...
Preporuke:
9
0
96 sreda, 25 april 2012 16:33
Marko Gay
@ Danilo

Sta je srpsko u Srbiji? Malo sta,sve sto je najvaznije je strano,pocev od medija, banaka, raznih firmi, trgovina, roba itd. Srbija, polako ali sigurno, izmice iz srpskih ruku. Stalno se pitam kako Srbi u Srbiji ne mogu prepoznati svu pogubnost u koju ih vodi aktuelna vlast.


Vrlo jednostavno. To sto preduzeca nisu u srpskim rukama ne mora uopste biti lose -- pod uslovom da sve pare ostaju u Srbiji.

Ako podignete poreze na nenormalan nivo, jednim udarcem pogadate tri stvari:

1. Preko 90% profita ostaje u Srbiji.

2. Smanjujete socijalne razlike unutar same Srbije.

3. Podizete srpske plate iznad svajcarskih. (naravno, ne i standard, jer te ogromne srpske plate pojesce ogromni srpski troskovi, a narocito porez). Ali bar ce vam sisanje ili hotel u Svajcarskoj onda biti smesno jeftini, u poredenju sa Srbijom.

Po svim ispitivanjima, stanovnistvo je daleko zadovoljnije i puno optimizma u zemljama s visokim porezima -- sad znate i zasto.
Preporuke:
4
3
97 sreda, 25 april 2012 17:08
Simo
Beograd je svetska metropola ??? Dali je, baš ?
Zagreb je hrvatska, Ljubljana slovenačka i t d. Shvatate, godinama sve se čini da Beograd ne bude srpski. Beograd se čak ponosi time, što nije srpski.
Ne može ni biti drugačije, kada je pun onih, koji su sve, samo ne Srbi.Novi Sad, Niš, Kragujevac...slede Beograd.
Preporuke:
10
0
98 sreda, 25 april 2012 17:29
Milos
@ Slika i lice Srbije....

Pazi ovoga kako bulazni o Kapitalu a da u njega nije ni provirio...


Sasvim je jasno da nisam mislio na "Kapital" kao delo svetog Karla, vec na Kapital kao drustvenu silu. Valjda je logicno da kapitalisti ne veruju u "Kapital"?!

Ovo je jos jedan dokaz komunisticke pameti...
Preporuke:
3
1
99 sreda, 25 april 2012 20:35
Zoran
Ne može kapitalistička država da ide napred ako joj komanduje sirotinja koja preko vlasti hoće da se obogati. Mora da komanduje KAPITALISTA. Al gde je to vama pričam...masa vas bi još uvek život dala za Staljina.
Preporuke:
2
6
100 sreda, 25 april 2012 20:36
seljak bezemljaš čeda sa sela pravi PREOKRET
&čeda čovek sa sela
Poštovani gospodine.Vi jedini razumete da je naš problem pre svega kadrovski.Zato je vaš program razvoja srpskog sela i poljoprivrede izuzetan.I veoma konkretan.Konačno pravi ljudi na prava mesta. (Imam utisak da niste otkrili raspored svih kadrova ali imam poverenja u vas).
Čekam da izađete sa vašim programom na izbore.Imate moj glas.
Preporuke:
9
0
101 sreda, 25 april 2012 20:36
siniša @ Marko Gay
Pošto niste verzirani u Zapad, dozvolite da vam objasnim šta je to sloboda tržišta.

U SAD, ili Kanadi ko god hoće može da uveze šta god hoće odakle god hoće. Cipele, iz Indije, iz Brazila, odakle hoće i koliko hoće. Ima samo jednu obavezu da plati 15% od maloprodajne cene svake prodate cipele državi. Od toga 7% porez za svaku od država i 8% federalni porez. Da "cirkus" bude kompletan i domaće firme isto tako.

Dakle u Americi možete da prodajete i Jamničku kiselicu i Knjaz Miloš i Evijan, ali z svaku flašicu na račun General reciever (državi) 15% od svake flašice. Kad to izmirite onda možete da imate specijalizovane radnje u kojima možete da prodajete samo tu jednu vrstu vode. Ima samo jedan uslov; da vam se isplati. Amerikancima se isplati, da sve uvezu i da još naplate porez, probaj da ga ne platiš. Neka pravroizvodi ko nema pamentijeg posla.

Ovo sa Jamničkom je ponižavanje Srba u centru Beograda od starne nemačkog BND, a ne Hrvata. Hrvati su sredstvo.
Preporuke:
9
0
102 sreda, 25 april 2012 20:55
Šta vas briga
Vako, untaoč mišleniju braće ćetnika izbosne te iz lažne države matične serblja (Republika Srbija), u susjednoj Vašoj, rećemo Rvackoj, na obostranu vašu i njiovu žalost ostade nešto Srba. Eto slučajno neki i raduckaju u tim vodama.Sjetite se da ima i vaših sunarodnjaka u toj susjednoj Vašoj. Nema puno, upropastiće na kraju sami sebe jer slušaju vake poput vas.Šalju djecu na studij u Srbiju (nedaj bože da se neko slučajno oženi za nekog ko nije nebeski), rade samosegregaciju u Vukovaru od vrtića pa nadalje. Pitanje je: što ti misliš Vukadinoviću Đorđe kolko Srba radi u tim tvrtkama koje prozivaš?Znam dvojicu iz moga grada. Jel to malo?Samo nas burkate, kako vas nije sramota.
Preporuke:
0
8
103 sreda, 25 april 2012 21:54
Danilo
@ Marko Gay,

G-dine Marko,kazete"...pod uslovom da te pare ostaju u Srbiji".Tako je.
Ali,u tome i jeste problem sto te pare,profiti,ne ostaju u Srbiji,nego se iznose u maticne banke,firme i drzave,a ne ulazu se u Srbiju.

Ako jos dodamo da se aktuelna vlast DOBROVOLJNO odrekla carina na robe iz EU,onda je jasno da se radi na stetu srpske ekonomije.
Time se gusi domaca proizvodnja,zatvaraju firme,a radnici ostaju bez posla.Carina stiti domace proizvodjace,sto nije slucaj u Srbiji i to je dokaz da se srpska ekonomija rusi namjerno,a ne slucajno ili iz neznanja.

Srbji je potrebna domacinska vlast,a ne kolaboracionisti okupatora koji unistava sve sto je srpsko.
Preporuke:
6
0
104 sreda, 25 april 2012 22:05
nićifor
Žedan sam, jer Knjaz Miloš više nije srpska voda.
Preporuke:
2
3
105 sreda, 25 april 2012 22:35
Beli Orao
""Miroslav Anđelković.Što se tiče Rodića tu ne idem i ne idem u te mega navlakačke radionice. Imam svoju samoposlugu "Orašac"-ko bi rekao.
""seljak bezemljaš i Ceca Lazanica.Osećam se malo kriv za onaj fiš, ali stvarno čovek pravi fiš na ćirilici.
P.S.
apropo fiša...
Kad sam išao u osnovnu školu imali smo onaj interesantan predmet OTO. Zamislite da smo kao osmaci varili elektro i pravili držače za cveće koje je naša škola poklanjala slovenačkoj bratskoj školi. Košarkaški klub nam se zvao, a kako bi drugačije nego "Elan".Nastavnik koga smo svi voleli je uporno pokušavao da nam nametne odvrtku i kombinirke. Bili smo uporani na šrafcigeru i motorcanglama. Kada mi je jednom rekao to i to, odgovorio sam da moj tata tako kaže. E, ako Aca kaže onda je u redu.Znajući Zokija ja to kažem tati, a on mi kaže da je sve u redu.Naravno ni Zoki nije bio lenj pa me kaže Aci, ali ćale ko pravi ćale, kaže Zokiju. Ajde bre ne zezaj decu odkad su motorcangle i šragciger bili to i to.
Preporuke:
5
1
106 sreda, 25 april 2012 22:59
Marko Gay
@ Danilo

Ali,u tome i jeste problem sto te pare ne ostaju u Srbiji,nego se iznose u maticne drzave,a ne ulazu se u Srbiju.


Slazemo se i u tome.

Ali pokusavam da ukazem na moguce resenje: kako sav taj novac da ostane u Srbiji, cak i ako vam sve kompanije predu u strano vlasnistvo.

Da bi se to postiglo, dovoljno je da uvedete porez na sve i svasta (osim mozda na vazduh, mada se i tu ozbiljno kolebam) i podignete sve te poreze u stratosferske visine.

To je recept koji je vec isproban u Skandinaviji.

Taj metod pouzdano zadrzava novac u zemlji (jer kad sve u Srbiji poplaca, vlasniku skoro nista i ne ostane, pa nema sta da iznese iz zemlje), povecava jednakost, naduvava i plate i cene, dakle sve ono sto Srbi trenutno prizeljkuju.

I svi zadovoljni: srpska sirotinja srecna zbog jednakosti i socijale, vlada zadovoljna jer je napunila budzet, a strani turisti se dive kako je Srbija papreno skupa i opako razvijena zemlja. :)
Preporuke:
5
4
107 četvrtak, 26 april 2012 01:57
Nikola Tulimirović
Znate za štos? Pročitajte EVIAN unazad.
Preporuke:
9
1
108 četvrtak, 26 april 2012 04:01
nataninez
Sve to tačno,ali to nisu spontani procesi.
Primer su multinacionalne duvanske kopanije.Iѕ Niša i Vranja, koje ne "pritiskaju"patriotsku "našu"vladu da izvoze ,ne Drinu,u hrvatsku i bosnu,nego ni Malboro itd.Grčka nema fabrike duvana, pa uvozi cigarete iz Švajcarske,bliže i jeftinije,logika kapitalizma,zar ne?Na našem tržištu ima cigareta bosanskfe ferecije,ne RS,hrvatske,makedonske,
slovenačka licenca,a nema,Mađarskih,Bugarskih, Rumunskih cigareta,koje su takođe susedne država,a kapitalizamam i slobodno tržište"cvetaju"Kažu,narod je prost ,i treba ga prosvetiti! Riba smrdi od glave,a ne od repa,to je istina,a ne ono što nas evropejci na vlasti,a i neki u lažnoj opoziciji ubeđuju.
Pušite ronhil,"sarajevsku drinu" sedam in pedeset,time pomažete uvoz 3 za jedan ocarinjen kamion/NAJMANjE!/.B 92 i istraživačko "legendarno" i "nezavisno objektivno" novinarstvo da se uključi na ovu temu,pre izbora, ili posle,ako sme.
Preporuke:
6
0
109 četvrtak, 26 april 2012 06:54
papagaj
@Zoran
Vidi ti, molim te, ovog srbijanskog mudrijaša. pronašao Ameriku! Gde će kapitalistička država da napreduje a da je vodi socijalista, proleter, šta li.....Nego kapitalista. Ovako samo Srbijanac može biti kratkovid da ne kažem nešto mnogo gore što dotični zaslužuje. Pa, gde su to došle najkapitalističkije zemlje sveta danas sve pod rukovodstvom Rotšilda, Morgana i ostalih....A, eno jadne i bedne Kine sve sa komunistima na čelu koji povedoše ultrakapitalističku zemlju u "pakao"!?!?!? Mali, prvo se vrati u detinstvo, pa onda redom, u srednju školu pa na fakultet pa tek onda literaturu u ruke pa ako se osmeliš napiši i koju. Ovako, ne gubi vreme na mestima koja tebi nisu namenjena.
Preporuke:
2
0
110 četvrtak, 26 april 2012 08:09
Nenad
Kao mali pio sam kozje mleko, što iz zdravstvenih razloga, što iz razloga što su baba i deda na selu čuvali koze, pa mi je bilo dostupno. I tako mi ponekada padne napamet da kupim kozje mleko, verovatno više da se podsetim detinjstva, nego što mi je stvarno sad do mleka.
I tražim pre neki u našoj najvećoj trgovini i nađem "kozje mlijeko". Pogledam deklaraciju, piše proizvedeno u Hrvatskoj. Naime, nema domaćeg kozjeg mleka. Zar u Srbiji nema koza? Ili su previše zauzete čuvanjem kupusa?

Pitam se šta ćemo sledeće da uvozimo. Nemam ja ništa protiv trgovine i dobrih ekonomskih odnosa, ali zamislite da Hrvatska uvozi ribu iz Srbije. To bi bio skandal. Jednostavno, to nije normalno.
Preporuke:
9
0
111 četvrtak, 26 april 2012 08:56
Beli Orao
""Nikola Tulimirović. A pročitajte Vi unazad EKSPRES (politika)-ugašena.
@Zoran. `ajte Vi u Vijesnik sa Hrvojem, DŠ-om i alkarom da se tamo dopisujemo.
Preporuke:
4
0
112 četvrtak, 26 april 2012 09:32
Ceca Lazinica
@Beli orao
Niste krivi jer je fiš paprikaš fiš paprikaš a riblja čorba riblja čorba.Voda je voda koja gasi žeđ al je pitanje ko je tu zaradio.
Preporuke:
1
0
113 četvrtak, 26 april 2012 10:44
seljak bezemljas
&ceca lazinica
A da vi ipak ostanete kod jagnjetine.Sve ste ponovo pomešali.Zaboravite taj ručak na granici Mađarske i Austrije kada ste zapamtili nemačko-mađarsku kombinaciju fish/paprikas.Morate da mi verujete da se u Srbiji pored riblje čorbe kuva i RIBLjI PAPRIKAŠ.
Riblja čorba i riblji paprikaš.Nije teško a i logično je.Preporučujem od soma kome su povadili kosti.Dobar je stari recept sa pet vrsta riba,ali bolje za vas ovaj bez kosti.Vama je i fish zapeo u grlu.Pa nikako da prođe.
Preporuke:
3
0
114 četvrtak, 26 april 2012 11:16
seljak bezemljaš u kafani u Kukljinu pored Morave jafnjetina
&BELI ORAO
Prevodeći NOVI ZAVJET Vuk Karađić je pozajmio 49 reči a 84 kako kaže"sam načinio".Pa kada može Vuk može i Orao.Kvaritelji jezika su normalna pojava.Nije normalno da se pogube oni koji treba da ga popravljaju.Jedne reči nestaju druge dolaze.Ko se sada seća stotina reči i za najmanju čiviju na drvenim kolima.Nestala i kola i kolar koji ih je pravio.Seća se samo onaj Dušan koga su udarili vagirom.Uverio sam se da u okolini Trstenika postoje autohtone sorte voća.Pa je prilika da se vrate stari nazivi jabuka.
Poseban vid kvarenja jezika su skraćena imena i imena odmilja za odrasle ljude.Iza te jezičke promene mogu se nazreti cele drame.Buca i Ljupče sigurno ne idu u vojsku.Prvo je nestao Milo-rad pa onda radna mesta.Stvarno su se do pre pedeset godina žene nazivale prema imenu muža.Lazinica,tačnije Lazarevica je bila Lazareva žena.Šta se sve desilo da bi Lazar postao Laza.A njegove ćerke Mara,Jelena,Dragana,Teodora i Olivera, Cece.
Preporuke:
3
0
115 četvrtak, 26 april 2012 11:46
Ceca Lazinica
@seljak bezemljaš
Koja je razlika između Hrvata koji me ispravlja i kaže da moram reći kruh i Srbina koji me ispravlja da nije fiš paprikaš nego riblja čorba.A jel kad naručite m(j)ešano meso dobijete sve vrste mesa il od određene životinje određeni dio.
Preporuke:
2
4
116 četvrtak, 26 april 2012 13:02
seljak bezemljaš
&CECA LAZINICA
Razumeo sam.U Hrvatskoj je čak poželjno da kažete fish.Svi koji su slali vojsku pod Staljingrad gravitiraju Nemačkoj.Pa i takvom sitnicom.
Preporuke:
4
0
117 četvrtak, 26 april 2012 13:36
seljak bezemljaš ceca kao domaćica
Ceco pa vi ne razlikujete riblji paprikaš od riblje čorbe.
Preporuke:
1
1
118 četvrtak, 26 april 2012 15:19
Nina
Mene ovo podseca na 80' i bojkot slovenackih zvaka. Pokazalo se je taj nacin misljenja doneo stete samo jednoj strani u "sukobu". I znamo kojoj. Kad su Stiva Dzejkoba pitali kako je uspeo da ozivi Apple i napravi od kompanije ono sto je napravio odgovorio je da je kljucni momenat bio kada je shvatio da mu Microsoft jeste najveci konkurent ali da ne znaci da Microsoft mora da izgubi da bi Apple profitirao. Dodao je takodje da je najteze bilo promeniti nacin misljenja zaposlenih u Applu u tom smislu. Kada je to uspeo desilo se sto se desilo.
Preporuke:
2
1
119 četvrtak, 26 april 2012 22:39
Beli Orao
""Ceca Lazanica. Neće valjda jedan fiš da nas posvađa?
""Seljak Bezemljaš. Taj Milo-rad mi je uvek bio lik.
Inače moju sestru Borku nisu hteli da napišu Borkica(tako đu je vikajte dom-Pirot).
Preporuke:
2
0
120 četvrtak, 26 april 2012 23:17
Beli Orao
""seljak bezemljaš. Prijatelju, bez ljutnje, ali čini mi se da je Ceca uvek nekako bila naša. Ne šalim se.
Preporuke:
2
0
121 petak, 27 april 2012 08:15
Ceca Lazinica
@seljak bezemljaš
Vaš nick name više bi odgovarao meni.Odande nisam dobrovoljno otišla nego sam bila remetilački faktor a ovde bi trebala da se dokazujem i da me provjeravaju kako ne bi opet bila nepoželjna.Lekciju sam naučila samo sad znam kad treba da ućutim al opet isto mislim.
@beli orao
Ni sama ne znam ni ko sam ni odakle sam.Fiš neće da nas posvađa jer kad nisu političari fiš sigurno neće.
Preporuke:
3
0
122 petak, 27 april 2012 11:42
seljak bezemljaš
&BELI ORAO&CECA LAZINICA
Napisao sam ja da nemam primedbi na ono što piše Ceca i da je "naša"ali nije fish pa kada već imamo riblji učinio sam mali napor da fish izbacimo.
Inače nisam za jezičko čistunstvo.Mislim da mi moramo da pozajmljujemo.Ali šta će fiš kada znači riba a imamo dobro zasnovan, i dobro proširen, "riblji paprikaš"i (riblju čorbu). DAKLE NIŠTA LIČNO.I mislim da ovde retko ko ide na čoveka.Žao mi je ako sam pogrešno shvaćen.
Što se imena tiče možeš da se opkladiš da su Zorice i Zore starije od 50.g Zorke,Dragice,Draginje u rodnom listu.Matičari nisu upisivali nekad deminutive i imena odmilja.I nije reč o tradiciji.Razlozi su pcihološki.Duh vremena je doneo obezličenost koja se sa ponosom nosi.
Inače i sam grešim.Nešto iz neznanja(znanje je ograničeno)Što iz nemara.Mnogo godina nisam pisao ništa.A tek kucanje.To je prilika za svakoga.Ja se neću žaliti.Priznaću ono što mislim da je tačno.
Preporuke:
3
0
123 petak, 27 april 2012 20:02
Beli Orao
""Ceca Lazanica. Vi i tvrdoglava ""Anka prve dobijate ćiriličnu tastaturu.
Preporuke:
3
0
124 ponedeljak, 30 april 2012 09:14
Milivoje Irić
Nema ozbiljne nacionalne države bez nacionalne buržoazije. I to „nacionalne“ u suštinskom, a ne samo geografskom i etničkom smislu. Tačno dobro rečeno !
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner